Hayat bu gün de benden bir şans bekliyor mu?

"Şans vermek gerekiyor yine de hayatına, insanlara. Sınırsız şans vermek gerekiyor. Şans vermeden göremezsin çünkü, insanların duvarlarını aşamazsın o zaman. Gerçek yüzlerini görene kadar şans verme erdemi göstermelisin. Erdemlerin en büyükleri arasındadır bu. Hayat bu gün de senden bir şans bekliyor :)"
18 yaşındayken yazmışım bunu. Şu an elime geçti. Hatta 18'i doldurmama tam on gün kala yazmışım -o zaman blogum olmadığı için kağıda yazmışım-. Hem sınırsız şans vermişim hem de sınır koymuşum. "Gerçek yüzlerini görene kadar". O zamanlar ne hissederek yazmışım ne düşünmüşüm bilmiyorum. Yedi yıl geçti hatırlayamıyorum. Bu kadar yılın içi bomboş gibi sanki. Ne sakladım ben bunca yılın içine? Bir-iki dostluk saklamışım belki içine, onlar da fırsat buldukları aralıklardan uçup, ait oldukları yere gidip konmuşlar. Arada uçup gidip onların yanlarına konarım.

Hayat bu gün de benden bir şans bekliyor mu? Kendime soruyorum, bir cevap alamıyorum bu defa. Ben mi ondan bir şans bekliyorum yoksa o mu benden? Yine cevap yok. Bunun için bir yedi yıl daha bekletmesen bari. Beni duyuyor musun? Kulaklarımla, gözlerimle bütün olan ben; duyuyor musun dedim?
Hayat o gün benden bir şans mı beklemiş? Bunu nereden duymuşum acaba, kendi mi söylemiş? İnan hatırlayamıyorum.

Yorumlar

  1. Sorgulaman çok güzel. Hayatındaki olumlu olan şeylerin istikrarına bakmalısın. O doğruluk ve dürüstlük var sende. Asıl mesele insan olabilmekte. Hayat mı bizden, biz mi hayattan bir şeyler beklemeliyiz orası önemli değil. Önemli olan yüzümüzü tebessüm ettirecek, gönlümüzü hoş tutacak şeylerin karşımıza çıkması.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kimin kimden bir şey beklediğini bilsek ve ona göre hareket etsek işimiz daha kolay olmaz mıydı? En azından yaptığımız tercihlerde bekleyip görmek mi sağlamasını yapmak mı noktasında bize yardımcı olurdu diye düşünüyorum. Yorumunuz için teşekkürler Profösör.

      Sil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar