Bir Çocuk Gördüm Uzaklarda

Bir adam. Bir çocuk. Bir ne derseniz işte. Çok etkiledi beni. Yazdıkları, söyledikleri ruhuma işler gibi oldu. Yani duyar duymaz etkilendim diyebiliriz. Tesadüfen rastgeldim. İyi ki de gelmişim.
Hakkında bir şeyler yazayım da, henüz benim gibi daha önce duymamış olanlar varsa belki onlar da bu sayede görür, onları da etkiler diye düşündüm. Hoş, daha önce Mabel Matiz hakkında güzel şeyler yazılmış, mutlaka biliyorsunuzdur, görmüşsünüzdür belki. Görmediyseniz de görmenize yardımcı olacağım şimdi.



Mabel Matiz'i ben ilk kez şu şekilde keşfettim; Geçen gün Beyoğlu Hayal Kahvesi'nin sahne programlarını bir karıştırayım dedim (daha önce hiç gitmedim ve gidemeyecek bir durumda da olsam merak ediyorum o amaçla yani). Oradaki isimleri incelerken Mabel Matiz'i gördüm. Geçtiğimiz haftalarda sahne almış. Onu keşfetmek için ne kadar geç kaldığımı o zaman, yani gördüğüm zaman anladım. (keşfetmek derken kendimi yapımcı gibi hayal ettim de, öyle gibi söyledim, güldüm şimdi bak. Neyse konuya döneyim.)
Meğer Mabel Matiz ilk olarak blog dünyasında kendini tanıtmış, daha sonra da Myspace'de adını duyurmaya devam etmiş. Bunları da şuradaki röportajdan öğrendim. O da 3 yıl önce bizdenmiş, buralardanmış. Ne yazık ki daha önce görememişim tekrar söylüyorum.
M. Matiz'in en çok şarkı sözlerini beğendim. Bazen ifade edemediklerimizi ararız şarkıların arasında. Sanırım bu çocuk, çoğu insanın kendi ruhuna bir şeyler ifade etmesine yardımcı olabiliyor. Birbirinden güzel besteleri var. 'Söylese o ben söyleyemem', 'Arafta', 'Filler ve çimen', 'Şüpheli şarkının şairi' öne çıkanlardan. Filler ve çimen'i alıp baş köşeye koyuyorum şimdilik. Daha fazla araştırmaya devam edeceğim bu çocuğu ve takipte kalmaya devam etmeye çalışacağım.

Sonuç olarak; bu çocuğu, farklı sesini, o güzel sözleri yazan beynini hayli sevdim. O'nun hakkında daha fazlasını söylemek isterdim ama 'ben yeniyim galiba'. Yazı da kısa oldu, hiç yakışmadı Mabel Matiz'e ama dediğim gibi, ben yeni tanıyorum onu.
O'nun resmi web sitesi de burada : http://www.mabelmatiz.com/

Yorumlar

  1. biraz geç farkına varmışım bu adamın.
    Son bir haftadır en çok dinlediğim.
    Özellikler filler ve çimen :)

    Ve bende canlı dinleyebilmek için fırsat kolluyorum :)

    YanıtlaSil
  2. O bunu gerçekten hakediyor :)

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar